ŻYWIENIE KOBIET AKTYWNYCH. CZĘŚĆ 1.

Opis szkoleniaMiejsca i terminy
 

Serdecznie zapraszamy na szkolenie prowadzone przez dr Łukasza Kowalskiego w zakresie żywienia kobiet aktywnych!

Szkolenie przeznaczone jest dla dietetyków i trenerów współpracujących na co dzień zarówno z zawodniczkami, jak i kobietami ćwiczącymi rekreacyjnie oraz dla wszystkich pasjonujących się zagadnieniami związanymi z żywieniem osób aktywnych.

W części pierwszej:
  • Dowiesz się w jaki sposób zmiany hormonalne w przebiegu cyklu menstruacyjnego wpływają na potrzeby żywieniowe kobiet aktywnych.
  • Poznasz najnowsze zalecenia żywieniowe dla osób wykonujących treningi siłowe i wytrzymałościowe, ze szczególnym uwzględnieniem kobiecych potrzeb.
  • Zdobędziesz wiedzę jak planować dietę w okresie redukcji tkanki tłuszczowej.
  • Dowiesz się jakie suplementy mogą być najbardziej przydatne dla kobiet aktywnych.
  • Poznasz wyniki wielu ciekawych badań, często kwestionujących obiegowe przekonania dotyczące żywienia kobiet aktywnych.
 

Agenda:

  1. Komponenty dziennego wydatku energetycznego - wyliczanie zapotrzebowania energetycznego - termogeneza niewynikająca z ćwiczeń (NEAT) – niedoceniany komponent wydatku energetycznego - stosowanie diet z dużym deficytem energetycznym prowadzi do trwałego zmniejszenia tempa przemiany materii? - koncepcja „energy flux”
  2. Dostateczna podaż energii jako kluczowy czynnik w kształtowaniu wydolności fizycznej
  3. Wykorzystanie substratów energetycznych podczas wysiłku. Czy płeć ma znaczenie
  4. Planowanie diety według faz cyklu menstruacyjnego
  5. Makroskładniki w diecie kobiety aktywnej - zalecane dzienne spożycie białek, tłuszczów i węglowodanów dla kobiet aktywnych - znaczenie jakości źródeł makroskładników - dieta niskowęglowodanowa a wydolność fizyczna - metody „train low” – korzyści i zagrożenia
  6. „Timing” makroskładników - optymalne rozmieszczenie białek w posiłkach - zalecenia dotyczące posiłków spożywanych przed, w trakcie i po wysiłku - węglowodany – lepiej po nie sięgać wieczorem niż rano? - w jakich sytuacjach „timing” makroskładników ma największe znaczenie?
  7. Najważniejsze mikroskładniki w diecie kobiety aktywnej (rola, zapotrzebowanie i źródła pokarmowe) - żelazo - bilans energetyczny, funkcje reprodukcyjne i zdrowie kości - wapń - zdrowie kości i redukcja tkanki tłuszczowej - magnez – wrażliwość insulinowa i jakość snu - witamina D – wydolność fizyczna i hormony płciowe
  8. Postępowanie żywieniowe w okresie redukcji tkanki tłuszczowej - ustalanie deficytu energetycznego - czy restrykcja węglowodanów w diecie redukcyjnej jest konieczna? - zwiększone uczucie głodu – jak sobie z nim radzić? - zastosowanie planowanych „przerw od diety” - kończenie diety redukcyjnej
  9. Suplementacja – co może być pomocne a czego powinny unikać kobiety aktywne fizycznie
 

O prowadzącym

Łukasz Kowalski z wyróżnieniem obronił pracę doktorską w Katedrze Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego praca doktorska była zatytułowana: „Wpływ żywienia na wrażliwość tkanek na insulinę i leptynę u osób dorosłych”. Obszary w jakich się specjalizuje są następujące: metody ukierunkowane na kształtowanie sylwetki i poprawianie wydolności fizycznej, zdrowie tarczycy, hormony płciowe i płodność, hormony stresu, mikroflora jelitowa i nadwrażliwości pokarmowe oraz zaburzenia odżywania i zdrowie mentalne. Łukasz jest członkiem towarzystwa naukowego Nutrition and Metabolism Society. Opublikował kilkadziesiąt artykułów związanych z żywieniem i aktywnością fizyczną w czasopismach, takich jak: Kulturystyka i Fitness Sport dla Wszystkich, Fitness Authority oraz Muscular Development. Dwa z jego artykułów ukazały się również w czasopismach naukowych – Roczniki PZH: “Evaluation of biological and clinical potential of paleolithic diet” oraz TRENDS in Sport Sciences: “The question of ergogenic potential of the Paleolithic diet.” Łukasz miał również możliwość wygłoszenia wykładów na prelekcjach Wszechnicy Żywieniowej SGGW oraz był współautorem prezentacji wygłoszonych na konferencjach naukowych: „Żywienie ludzi aktywnych” oraz „Nutrigenomika i nutrigenetyka w żywieniu ludzi aktywnych”. Łukasz współpracuje indywidualnie z osobami ćwiczących rekreacyjnie, które chcą poprawić sylwetkę i odzyskać witalność, jak również z osobami zainteresowanymi uzyskiwaniem optymalnych wyników sportowych. Prowadzi stronę: http://180rekompozycja.pl/ Dr Łukasz Kowalski - Dietetyk

Uczestnicy otrzymają imienne certyfikaty ukończenia szkolenia. Na miejscu, uczestnikom gwaranujemy: teczki z materiałami wraz z wydrukami omawianych badań w ramach case study, catering kawowy, oraz miłą atmosferę;)