Podcast 62. Dr Kamil Michalik o treningu interwałowym

Gościem podcastu jest dr Kamil Michalik – adiunkt badawczo-dydaktyczny w katedrze fizjologii i biochemii we Wrocławskiej AWF. Współpracuje jako fizjolog z kadrą kolarzy torowych. Prowadzi instagram:  https://www.instagram.com/physiologist.sport_trainer/

0:00 – 6:30 – wstęp

6:30 – co to są interwały

24:00 – projektowanie interwałów

25:00 – jak mierzyć intensywności

28:30 – co to jest Tabata

37:00 – badania Kamila na temat HIIT

39:00 – Trendy w badaniach treningu interwałowego (co się bada)

40:00 – Najmniejsza skuteczna dawka bodźca

45:00 – Literatura (Laursen Paul, Buchheit Martin. Science and Application of High-Intensity Interval Training oraz Peter Jansen. Lactate Threshold Training)

48:00 – Podsumowanie


Klasyfikacja interwałów względem czasu trwania i intensywności. Omawiane w podcaście.

Badanie pana Izumiego Tabaty -> https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8897392/

W podcaście Kamil podał trochę inne wyniki badania cytując z pamięci. Prawidłowe to wzrost VO2max w grupie Tabaty z 48 na 55ml/kg vs 53 na 58ml/kg w grupie treningu ciągłego.


Jeśli podobał Ci się podcast zostań naszym patronem! Zbieramy na serwer SoundCloud oraz lepszy sprzęt do nagrywania https://patronite.pl/barbellkitchen

Możesz też bezpośrednio postawić wirtualną kawę: ING 18 1050 1764 1000 0092 1654 9403

Pamiętaj, że nasze podcasty zawsze były i będą darmowe i dostępne dla wszystkich a wspieranie na Patronite jest dobrowolne 🙂