Żywienie kobiet aktywnych. Część 1.

Wczytuję mapę...

Data/Czas
Date(s) - 28/10/2017
09:00 - 17:00

Lokalizacja
Golden Floor w Millenium Plaza

Kategorie


 

Serdecznie zapraszamy na szkolenie prowadzone przez dr Łukasza Kowalskiego w zakresie żywienia kobiet aktywnych!

 

Szkolenie przeznaczone jest dla dietetyków i trenerów współpracujących na co dzień zarówno z zawodniczkami, jak i kobietami ćwiczącymi rekreacyjnie oraz dla wszystkich pasjonujących się zagadnieniami związanymi z żywieniem osób aktywnych.

 

W części pierwszej:
– Dowiesz się w jaki sposób zmiany hormonalne w przebiegu cyklu menstruacyjnego wpływają na potrzeby żywieniowe kobiet aktywnych.
– Poznasz najnowsze zalecenia żywieniowe dla osób wykonujących treningi siłowe i wytrzymałościowe, ze szczególnym uwzględnieniem kobiecych potrzeb.
– Zdobędziesz wiedzę jak planować dietę w okresie redukcji tkanki tłuszczowej.
– Dowiesz się jakie suplementy mogą być najbardziej przydatne dla kobiet aktywnych.
– Poznasz wyniki wielu ciekawych badań, często kwestionujących obiegowe przekonania dotyczące żywienia kobiet aktywnych.

 

Agenda:
1. Komponenty dziennego wydatku energetycznego
– wyliczanie zapotrzebowania energetycznego
– termogeneza niewynikająca z ćwiczeń (NEAT) – niedoceniany komponent wydatku energetycznego
– stosowanie diet z dużym deficytem energetycznym prowadzi do trwałego zmniejszenia tempa przemiany materii?
– koncepcja „energy flux”
2. Dostateczna podaż energii jako kluczowy czynnik w kształtowaniu wydolności fizycznej
3. Wykorzystanie substratów energetycznych podczas wysiłku. Czy płeć ma znaczenie?
4. Planowanie diety według faz cyklu menstruacyjnego
5. Makroskładniki w diecie kobiety aktywnej
– zalecane dzienne spożycie białek, tłuszczów i węglowodanów dla kobiet aktywnych
– znaczenie jakości źródeł makroskładników
– dieta niskowęglowodanowa a wydolność fizyczna
– metody „train low” – korzyści i zagrożenia
6. „Timing” makroskładników
– optymalne rozmieszczenie białek w posiłkach
– zalecenia dotyczące posiłków spożywanych przed, w trakcie i po wysiłku
– węglowodany – lepiej po nie sięgać wieczorem niż rano?
– w jakich sytuacjach „timing” makroskładników ma największe znaczenie?
7. Najważniejsze mikroskładniki w diecie kobiety aktywnej (rola, zapotrzebowanie i źródła pokarmowe)
– żelazo – bilans energetyczny, funkcje reprodukcyjne i zdrowie kości
– wapń – zdrowie kości i redukcja tkanki tłuszczowej
– magnez – wrażliwość insulinowa i jakość snu
– witamina D – wydolność fizyczna i hormony płciowe
8. Postępowanie żywieniowe w okresie redukcji tkanki tłuszczowej
– ustalanie deficytu energetycznego
– czy restrykcja węglowodanów w diecie redukcyjnej jest konieczna?
– zwiększone uczucie głodu – jak sobie z nim radzić?
– zastosowanie planowanych „przerw od diety”
– kończenie diety redukcyjnej
9. Suplementacja
– co może być pomocne a czego powinny unikać kobiety aktywne fizycznie

 

O prowadzącym
Łukasz Kowalski z wyróżnieniem obronił pracę doktorską w Katedrze Dietetyki Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Jego praca doktorska była zatytułowana: „Wpływ żywienia na wrażliwość tkanek na insulinę i leptynę u osób dorosłych”.
Obszary w jakich się specjalizuje są następujące: metody ukierunkowane na kształtowanie sylwetki i poprawianie wydolności fizycznej, zdrowie tarczycy, hormony płciowe i płodność, hormony stresu, mikroflora jelitowa i nadwrażliwości pokarmowe oraz zaburzenia odżywania i zdrowie mentalne.
Łukasz jest członkiem towarzystwa naukowego Nutrition and Metabolism Society.
Opublikował kilkadziesiąt artykułów związanych z żywieniem i aktywnością fizyczną w czasopismach, takich jak: Kulturystyka i Fitness Sport dla Wszystkich, Fitness Authority oraz Muscular Development. Dwa z jego artykułów ukazały się również w czasopismach naukowych – Roczniki PZH: “Evaluation of biological and clinical potential of paleolithic diet” oraz TRENDS in Sport Sciences: “The question of ergogenic potential of the Paleolithic diet.”
Łukasz miał również możliwość wygłoszenia wykładów na prelekcjach Wszechnicy Żywieniowej SGGW oraz był współautorem prezentacji wygłoszonych na konferencjach naukowych: „Żywienie ludzi aktywnych” oraz „Nutrigenomika i nutrigenetyka w żywieniu ludzi aktywnych”.
Łukasz współpracuje indywidualnie z osobami ćwiczących rekreacyjnie, które chcą poprawić sylwetkę i odzyskać witalność, jak również z osobami zainteresowanymi uzyskiwaniem optymalnych wyników sportowych.
Prowadzi stronę: http://180rekompozycja.pl/
Dr Łukasz Kowalski – Dietetyk

 

Uczestnicy otrzymają imienne certyfikaty ukończenia szkolenia.
Na miejscu, uczestnikom gwaranujemy: teczki z materiałami wraz z wydrukami omawianych badań w ramach case study, catering kawowy, oraz miłą atmosferę;)

 

Godziny szkolenia: 9:00-17:00

 

Miejsce szkolenia:
Millenium Plaza
Centrum Konferencyjne Golden Floor
al. Jerozolimskie 123A
Warszawa

 

Koszt uczestnictwa: 300 zł
Koszt uczestnictwa grupowego (min. 5 osób): 260 zł / osobę

 

Dane do przelewu:
Barbell Group
18 1050 1764 1000 0092 1654 9403

 

Dokonanie przelewu jest jednoznaczne z zapisem na kurs.
W tytule przelewu KONIECZNIE proszę wpisać: KOBIETY AKTYWNE WWA + imię i nazwisko + e-mail + nr tel.. W ciągu 48 h od zaksięgowania się przelewu prześlemy maila z potwierdzeniem uczestnictwa. Dane do faktury prosimy kierować drogą mailową (info@barbellkitchen.pl). Decyduje kolejność wpłat. Ilość miejsc ograniczona.

 

W przypadku zapisów grupowych, poprosimy o podesłanie maila z listą osób będących członkami danej grupy (info@barbellkitchen.pl).

 

W razie pytań, lub wątpliwości, prosimy o kontakt na adres mailowy: info@barbellkitchen.pl (w tytule wpiszcie hasło „Szkolenie – KOBIETY AKTYWNE WWA”).

 

 

Bookings

Rodzaj biletu Cena Ilość miejsc
Bilet indywidualny 300,00
Bilet grupowy
dla grup min 5-osobowych
260,00